ساخت دستگاه تولید «نانوالیاف» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 
دستگاه تولید الیاف نانو از محلول پلیمری به همت دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شد.
مهندس اکبر گزمه که این دستگاه را در پایان نامه کارشناسی ارشد خود ساخته است، اظهار داشت: در ابتدا با ساخت دستگاه میدان الکتریکی ولتاژ بالا، چندین محلول پلیمری نایلون تهیه و در داخل مخزنی حاوی مویینه و صفحه فلزی به عنوان هدف ایجاد شد که باعث به جریان درآمدن سیال و تبدیل آن به لیف‌های نانویی و جمع‌آوری آن بر روی صفحه هدف شد که الیاف به وسیله میکروسکوپ قابل مشاهده هستند.
وی افزود: ویژگی این روش برای تولید نانو فایبرها در مقایسه با سایر روش‌ها تولید مداوم، هزینه کمتر، سادگی، تجهیزات کمتر و کنترل بهتر فرآیند است.
گزمه ، کاربرد این دستگاه را در فیلتراسیون مایعات، گازها و مولکولها، کاربردهای پزشکی از قبیل مواد آزادکننده دارو در بدن، پوشش زخم، ترمیم پوست، اعصاب و رگ‌های خونی و مهندسی بافت،علوم درمانی و ژنتیک ،تهیه لباسهای محافظ نظامی، نانو کامپوزیت‌ها، نانوسنسورها،کاتالیست های با کارایی بسیار بالا، ... و نانوسلهای خورشیدی عنوان کرد.
متن کامل این پروژه در شماره دوم نشریه دانشجویی فضای نانو منتشر خواهد شد.



منابع:
خبرگزاری ایسنا
کمیته نانوفناوری بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر

نظرات 2 + ارسال نظر
امين شنبه 25 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:15 ق.ظ http://www.biochemistry.blogsky.com

سلام فريد جون
بابا بی خيال چه قدر فعالی !!!!
ما که کم آورديم !!

محمد رفیعی یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:35 ق.ظ

با سلام
ضمن عرض خسته نباشید میخواستم ببینم آیا نانو الیاف تولیدی این دانشگاه در حذف آلاینده های زیست محیطی نیز کاربرد دارد؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ چگونه می توان آن را تهیه کرد؟در صورت امکان شماره تماس آقای گزمه را نیز برایم ارسال نمایید.

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد